Jeśli ktoś się decyduje na otworzenie rachunkowego biura, to powinien mieć świadomość tego, jak dużą rolę odgrywają odpowiednio napisane umowy z klientami. Wielu księgowych ten temat sobie trochę lekceważy i nie specjalnie do niego przykłada dużej uwagi. I wszystko będzie w porządku, dopóki nie zaczną się pojawiać jakieś problemy, na przykład się wiążące z jakimiś pomyłkami. Jeśli ktoś się wcześniej zabezpieczy i znajdą się w umowie odpowiednie zapisy, to zapewne wyjdzie z takiej sytuacji bez większych konsekwencji. Ale jeśli się o takich rzeczach nie pomyśli odpowiednie wcześnie, to być może będzie trzeba ponieść jednak konsekwencje swoich zaniedbań. Dlatego też obowiązkowo należy sobie dopilnować tego tematu i odpowiednią umowę przygotować.

Zawarte w niej być powinny między innymi takie informacje jak określenie zasad współpracy, granice odpowiedzialności za jakieś błędy czy pomyłki, a także zakres realizowanych zadań i obowiązków. Poza tym w umowie wyszczególnić też warto zasady przetrzymywania dokumentacji, zasadnicze wynagrodzenie za wykonywaną pracę oraz cennik usług dodatkowych. Jeśli ktoś będzie chciał, to nie musi tego wszystkiego sam w sobie przygotowywać, ponieważ na rynku są dostępne już gotowe wzór umowy o świadczenie usług księgowych. To rozwiązanie jest bardzo wygodne, ponieważ wszystkie dokumenty są opracowywane przez doświadczonych prawników i księgowych. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę, to przy okazji może się zdecydować na wzór umowy o świadczenie usług księgowych, co także mu się może przydać podczas prowadzenia własnego biura.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY